Dünya akıllı cihaz telefon pazarı hızlı büyümesini sürdürüyor. IDC’nin bu yılın 3. Çeyrek dönemini değerlendiren raporuna göre 2012’de 697 Milyon olan toplam akıllı telefon satışı; 2013’ün ilk üç çeyreğinde 712.5 Milyona yükseldi. Bu büyüme doğrultusunda 3. çeyrekte tüm dünyada gerçekleşen 467.9 milyon telefon satışının yüzde 55.2’sini akıllı telefon satışları oluşturdu.
Gelişen teknoloji ve yaygınlaşan mobil internet kullanımıyla birlikte akıllı telefonların tüketici tercihlerini tamamen farklılaştırdığını; bunun sonucunda akıllı telefonların, artık günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiğini vurgulayan Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk, IDC’in açıkladığı son raporunu sonuçları ile değerlendirdi.
“2-3 Yıl içinde dünyada akıllı telefon satışı 1 milyarı geçecek”
Ertürk değerlendirme kapsamında yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Dünyada toplam akıllı telefon kullanıcı sayısı 1.5 milyarı buldu. IDC’in raporuna göre, geçtiğimiz yıl 697 milyon olarak gerçekleşen toplam akıllı telefon satışından daha fazlası, 712.5 milyon adetle 2013’ün ilk 9 ayında gerçekleşti. Tüm dünyada 3. çeyrekte gerçekleşen 467.9 milyon telefon satışının yüzde 55.2’sini oluşturan akıllı telefon satışlarında, bir önceki yıla kıyasla yüzde 8’lik bir artış yaşandı. 2016 yılında satılan akıllı telefon adedinin ise tüm dünyada 1 milyarı geçeceği tahmin ediliyor.”
Türkiye’de telefon satışlarında yüzde 2’lik az artışa rağmen, akıllı telefon satışları ise yüzde 77 artış kaydetti
Yaygınlaşan mobil internet kullanımının da etkisiyle, akıllı telefonların rekor kırmaya devam ettiğini dile getiren ve Türkiye’de satılan telefonların neredeyse yüzde 80’ini akıllı telefonların oluşturduğuna değinen Ertürk; ”Akıllı telefon satışları tüm dünyada artmakla birlikte Türkiye’de akıllı telefondaki büyüme oranı; dünyadaki büyüme oranının da üstünde. GFK’nın araştırmasına göre 2013’ün 9 aylık döneminde Türkiye’de telefon satışlarında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2’lik az artışa rağmen, akıllı telefon satışları yüzde 77 artış kaydetti. Bu gerçekten önemli bir büyüme” dedi.
Ertürk, Avea’nın Türkiye’deki mobil operatörler arasında akıllı telefon kullanan abone sayısıyla liderliğini koruduğunun da altını çizdi. Avea’nın, Türkiye’deki akıllı telefon pazarında sahip olduğu liderliği 9 çeyrektir sürdürdüğünü dile getiren Ertürk, Avea’nın akıllı telefon penetrasyonunu bu yılın 3. çeyreğinde yüzde 33’e çıkardığı belirterek şunları söyledi:
“GFK’nin raporlarına göre Türkiye’de yılın ilk 9 aylık döneminde, akıllı telefon satışları yüzde 77 oranında artarak 5.6 milyonu buldu. Türkiye’nin en genç ve dinamik operatörü Avea olarak biz ise, 9 çeyrektir Türkiye’deki akıllı telefon pazarında sahip olduğumuz liderliği sürüdürüyoruz. Akıllı telefon penetrasyonumuzu, sadece 3 aylık bir dönem sonunda yüzde 33’e çıkardık. Pazar büyümesinin de üzerine çıkarak akıllı telefon satışlarımızı yüzde 100 artırdık.”
Her 3 Avea müşterisinden biri, akıllı telefon kullanıcısı
Akıllı telefonlara artan bu ilgiyi karşılamak üzere Avea olarak, gerek kendi markalı cihazları, gerekse de diğer iş ortaklarından sağlanan cihazlara yatırım yapmaya devam ettiklerini söyleyen Ertürk; bu yatırımların geri dönüşünü hem mobil internet gelirlerinde hem de akıllı telefon penetrasyonundaki ciddi artışlarla aldıklarını ifade etti.
Dehşan Ertürk, Avea’nın ‘akıllı cihaz’ penetrasyonunda elde ettiği sonuçlarıysa şöyle değerlendirdi: “Geçen yılın 3. çeyreğinde 2.8 milyon olan akıllı telefon kullanıcı sayımız yüzde 63 oranında bir artışla 4.6 milyona çıktı. Türkiye’de mobil bağlantıyı uçtan uca bir organizasyonla yönetmeye başlayan ilk şirket olarak; Mobil Bağlantı Direktörlüğü altında bütün aksiyonlarımızı birleştirdik. Mobil bağlantıyı oluşturan; içerik, erişim ve terminal katmanlarını bir arada yönetirken; bunu en iyi ve avantajlı tariflerle de birleştirdik. Akıllı cihazlardaki sahiplik oranını geçen yılın aynı çeyreğine göre 11 puan artışla yüzde 33’e yükselttik. Yani neredeyse her 3 Avea müşterisinden biri, artık akıllı telefon kullanıyor.
Şebekemizde Türkiye’nin 81 ilinde ve tüm 3G sahalarımızın %98’inde verdiğimiz çift taşıyıcılı Mobil Plus Teknolojisi’ni; Sade, Ekonomik ve Çeşitli (S.E.Ç) tarife ve kampanyalarımızla birleştirerek ‘Akıllara’ hitap etmeyi sürdürdük. Akıllı telefonlara olan bu ilgiyi en doğru cihaz, uygulama ve çözümlerle karşılamak adına çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.”
Ertürk, akıllı cihaz penetrasyonundaki artışın data kulanımını da artırdığını belirterek Avea’nın bu ihtiyaca yönelik teklifler geliştirmeyi önceliği olarak gördüğünü, bunun sonucunda da data gelirlerinin de aynı dönem içerisinde yüzde 43 artış kaydettiğini söyledi.
marketingtürkiye
Haberin Tamamı İçin:
http://www.marketingturkiye.com.tr/index.php?optio...Blogger Eklentileri -
Teknoloji Haberleri